Představte si situaci, že máte plný ateliér obrazů… Tak dobře – možná si tu situaci nemusíte představovat a ono to tak skutečně je. 🙂 Nyní tedy nastává otázka, jak nabídnout své obrazy galerii.
V prvé řadě si vybírejte galerie, které souzní s vašimi obrazy, které vystavují podobný typ umění. Není také na škodu podívat se po designových obchodech, které máte ve svém okolí nebo kraji, protože i tam se dají obrazy prodávat. Prodejny designového nábytku potřebují, aby měly prodejní výzdobu i na zdech.
Při oslovení galerie nepoptávejte možnost rovnou celé výstavy, taktičtější je nabídnout 1 – 2 obrazy do prodeje (nebo k vystavení) a navázat tak s galerií kontakt. Postupem času se může domluvit případně i celá autorská výstava.
Ve chvíli, kdy galerie souhlasí s vystavením vašeho díla a galerie je prodejní, je obraz přijat na základě tzv. komisního prodeje. To znamená, že na obraz vám bude vystaven přijímací protokol, ve kterém galerie potvrdí, že přijímá dílo do prodeje za dohodnutou autorskou cenu (na dobu neurčitou, nebo omezenou). K této ceně je připočítána provize galerii, což v součtu s autorskou cenou tvoří cenu prodejní.
autorská cena + provize galerii = prodejní cena
Jak jsem psala v článku Stanovení prodejní ceny vašeho díla, je potřeba, aby se prodejní ceny za váš obraz nelišily příliš (max o 10 %) od cen, za které prodáváte svá díla z ateliéru. Ctěte své ceny, a to zejména když prodáváte z ateliéru. Kdybyste se zachovali jinak, snižujete cenu vašeho díla. Opravdu to berte tak, že je stanovena pevná hodnota díla. Svého díla si tak vážíte.
A na závěr – pokud se chystáte na svou vlastní výstavu, můžete využít i mého kompletního průvodce Manuál pro přípravu výstavy od A do Z. Je v něm shrnuto všechno, co jsem se za 20 let při přípravách výstav naučila a pomůže vám, jak profesionální výstavu uspořádat. 🙂