Krok po kroku k prodeji na internetu

Vím, že malujete jako o život a do své tvorby dáváte všechno. Tak to vidím na vašich profilech. Jenomže jen malovat někdy nestačí a je hezké, když se vaše tvorba propojuje s hmotou, vaše obrazy se prodávají a vy se tím můžete i živit. Takovou odměnu si zasloužíte.

Pojďte se nyní podívat, jak se můžete více přiblížit ke svým zákazníkům, abyste prodávali svá díla na internetu.

Nemusíte mít své vlastní webové stránky, abyste měli e-shop

Slovo e-shop zní ve spojení s uměním zvláštně, bývá spojován spíše s výrobky spotřebního charakteru. Ale i pro vaši tvorbu a obrazy si můžete vytvořit profil prodejního webu. A nemusíte na to mít ani své webové stránky. Nabídnu Vám v dalších odstavcích možnosti, jak se bez vlastních www obejít.

Foto Unsplash, public domain, Peter Feghali

Nejprve příprava

Stejně jako jste připravovali prezentaci svých děl a někteří z vás si vytvořili brožuru, která velmi pomáhá při prodeji (Kdo ji nemá a lákalo by ho to, mrkněte na výukový program ve videích zde), i tady je jako první krok velmi důležitá příprava fotografií a dalších informací o vás, což později použijete na svůj profil s e-shopem.

Nejprve se zaměřte na správné fotografování vašeho díla (dejte si záležet, fotka a prezentace díla je zásadní  viz článek Jak fotografovat své dílo), obraz musí být správně oříznutý, ostrý.

Připravte popisku

Správná popiska má obsahovat název díla, dataci, techniku, rozměr. Obrazy se uvádějí v centimetrech, grafiky v milimetrech, nejdříve se zadává výška a potom šířka. Takže například obraz na výšku, který autor maloval akrylem na plátno, bude uvedený takto:

Traktor, 2022, akryl na plátně, 80 x 60 cm

Stanovte cenu vašeho díla

V jednom z mých videí na mém IG profilu mluvím o tom, jak se propojit s obrazem. Stejně jako na vás mluví obraz, když ho tvoříte, můžete se s ním propojit a nacítit se, kolik by měl stát. Ze zkušenosti z konzultací, které vedu s umělci, vím, že tuto nacítěnou cenu můžete ještě zdvojnásobit. 😊 (věřte mi, vy směňujete svůj čas, proto doporučuji, aby vaše obrazy byly ohodnoceny, dáváte do toho hodně úsilí, času, energie a samozřejmě i peněz za materiál.)

Pokud byste se chtěli podívat na více informací k tomuto tématu – hlavně z praktické stránky, podívejte se na článek Stanovení prodejní ceny vašeho díla.

Foto Unsplash, public domain, Gabriella Clare

Text o vás

Protože budete svou tvorbu přibližovat budoucím klientům, sestavte si krátký text o sobě a své tvorbě. (Pokud byste chtěli přímý návod, jak si takový text vytvořit, tvorba této prezentace je obsažena v pracovních listech k výukovému programu Vytvoř si vlastní portfolio.)

Věnujte těmto přípravným krokům například víkend.

Praktické kroky

Existují platformy, na kterých můžete umístit svůj profil a zadat na něj obrazy, které chcete mít k prodeji. Prodejní stránky pak fungují tak, že až ve chvíli, kdy se obraz či jiné vaše dílo prodá, z vaší prodejní ceny se odečte provize pro zprostředkovatele, v tomto případě server, kde jste obrazy dali.

Výhodou těchto stránek je, že vy sami si zvolíte, jakou chcete cenu, jaké obrazy na svém profilu chcete mít a celé si to velmi jednoduše editujete sami.

Odměna pro zprostředkovatele, tedy stránky, na kterých profil máte, je zasloužená, protože kupující jsou již zvyklí na tyto stránky chodit a pomocí klíčových slov si vaše umění vyhledávají.

Samozřejmě zvolte si takovou platformu, která vyhovuje povaze vašich děl.

Foto Unsplash, public domain, Anthenna

A JAKÉ PLATFORMY SI MŮŽETE ZVOLIT?

Z českých je to například www.fler.cz – vytvoříte si zde účet, zadáte profil (opravdu dbejte na kvalitu vašich fotografií a také textu o sobě) a do připravených kolonek zadáte obrazy, které chcete prodávat.

Na Slovensku (je to ale i pro české autory) tímto způsobem funguje www.sashe.sk.

A pokud chcete být mezinárodní, zkuste například www.etsy.com

Jak propojit e-shop s vaším profilem

Přesně takový profil na zmíněných platformách může velmi jednoduše fungovat jako váš e-shop. Zákazníci píší přímo přes tyto servery, přijde vám objednávka a vybrané dílo jim po připsání peněz na váš účet zasíláte.

Pokud máte své webové stránky, do záložek v menu můžete dát aktivní odkaz přímo na tento e-shop.

Lze to i bez vlastních stránek

Nemusíte mít však vlastní webové stránky – aktivní link na tento internetový obchod si můžete zadat přímo do profilu na vašem IG profilu nebo na Fcb stránkách.  A pak již stačí dát vědět o této možnosti, jak si vaše díla zakoupit, vašim sledujícím – oni pak jednoduše prokliknou skrze odkaz v profilu na vaši prodejní stránku.

Mou radostí je kromě práce v galerii také podpora umělců v jejich tvorbě, sebevědomí, radosti a odvaze. Proto pomáhám s možnostmi výstav, jak si výstavu zařídit, jak díla instalovat a všechny potřebné náležitosti okolo. Napsala jsem k tomu praktický Manuál pro přípravu výstavy - podívejte se zde >> Zabývám se také tvorbou publikací o výtvarných dílech a o práci umělců, a proto pomáhám vytvářet profesionální tištěné materiály od brožur po monografie. Jak si takovou brožuru můžete vytvořit i Vy jednoduše doma, si můžete přečíst v mém eBooku "Vytvořte si vlastní portfolio" zde >> . Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře
  1. Vojtěch Vít napsal:

    Dobrý den, a jak je to prosím v případě takového prodeje s živností případně finanční odpovědností? Nemusím mít jako umělec při takovémto prodeji nějakou živnost nebo se alespoň nahlásit? jak se toto řeší?

    • Olga Václavková napsal:

      Dobrý den, Vojto, samozřejmě se daní příjem, jako umělec v tuto chvíli nemusíte mít živnostenský list, daní se na rodné číslo – odvádí se daně finančnímu úřadu, evidován jste pak pod svým r.č. Pokud máte ŽL, odvádí se daně pod vaším registračním číslem.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.